Nedostatek akumulátorů – jakou značku zasáhl jako první?

nedostatek akumulátorů
nedostatek akumulátorů

V poslední době se automobilky snaží více své energie a času věnovat do výroby autonomních vozů – tedy elektromobilů, jenže to je v současné době trochu problém. Sice se plánuje, že se od roku 2020 nebudou vyrábět jiné, než hybridní a autonomní vozy, ale musí být bohužel zajištěn dostatek akumulátorů na nabití. Přece jenom se dneska vyskytuje těchto akumulátorů opravdu málo, proto se nemůžeme divit tomu, že jsou automobilky zaraženy a nevědí, co dál. Prvními zasaženými automobilkami, které doslova trpí tím, že je bohužel nedostatek akumulátorů, jsou Tesla a Hyundai. Právě tyto dvě značky automobilových společností se rozhodly věnovat veškerý svůj čas a energii na výrobu autonomních vozů. Jenže teď to vypadá, že to byla asi chyba.

Akumulátory do elektromobilů nejen jsou, ale také i mají být nedostatkovým zbožím. Před nedávnem se nesla světem zpráva, která byla vypuštěna ze společnosti Volkswagen. Právě ta si prvně všimla toho, že akumulátory do elektromobilů by jednou mohly být nedostatkovým zbožím. Také informovala, že pokud se do určitého roku neobjeví nějaká továrna, která se bude zaměřovat hlavně na tuto výrobu, pak zruší plánovanou výrobu. To ale bude asi nejlepší řešení, proto akumulátorů není už teď nikde dost.

Mluvilo se o budoucnosti, teď je z toho přítomnost

Volkswagen měl opravdu pravdu, ale mýlil se jenom v tom, že se nejedná o rozmezí let, ale už je to tady. Tesla najednou musela odepsat svou akcii až o dvacet procent, protože už nyní trpí nedostatkem akumulátorů pro modely S a X. I majitel této společnosti potvrdil, že Tesla by vyráběla, ale bohužel nemá z čeho, protože objednaná výroba akumulátorů ještě ani zdaleka není hotová.

Ten samý problém trápí i automobilky Hyundai, která v poslední době vyrábí jenom elektromobily. Navíc v poslední době zatoužila po mnohem větším vyráběném zboží – tedy po modelu loniq – jenže tato větší výroba se neuskuteční z důvodu naprosto stejného. Nejsou akumulátory. A tak se tedy celý svět, včetně České republiky, musí chvilku obejít bez tohoto vozu, se kterým chtěla automobilka prolomit své zisky a posunout se vpřed.