Změny na poli byznysu. Jaké značky byly smeteny a jaké trh ovládly?

Změny na poli byznysu. Jaké značky byly smeteny a jaké trh ovládly?
Změny na poli byznysu. Jaké značky byly smeteny a jaké trh ovládly?

Svět českého byznysu už není ani zdaleka takový, jaký byl před úderem nového typu koronaviru. Člověk si na jaře ani nedokázal představit, co všechno dokáže nové onemocnění změnit, respektive způsobit. Řada oborů přestala ze dne na den fungovat a v mnoha odvětvích došlo k rapidnímu propouštění. Podle odborníků nás však něco podobného ještě čeká po novém roce. Zatím si však pojďme zmínit změny, které na poli českého byznysu proběhly doposud.  

Diskonty ovládly trh 

Co stojí za zmínku tak fakt, že trh ovládly diskonty čili diskontní maloobchodníci. Ti se rozhodli pronajmout si velké plochy, které mnohdy i několik let připravují. Na trh k nám nedávno zamířila značka GAP, v blízké době se můžeme těšit i na českou značku Bonami nebo na značku Asos, která se zaměřuje hlavně na módu, ovšem nejen na ni.  

Nové značky vstupují na trh 

I když situace není zrovna nejpříznivější, přesto se na český trh rozhodlo vstoupit rovnou několik značek. Zejména mluvíme o těch luxusních, které se samozřejmě stěhují do Pařížské ulice, která je takovou českou podobou americké Rodeo Drive.  

Aktuální vstup nových značek na český trh jenom ukazuje jednu věc, a sice že Česká republika láká značky, které jsou na opačné straně cenového spektra. Čili lákány jsou k nám hlavně prestižní a lxusní značky, jako třeba značka Saint Laurent.  

Bontonland pokračuje v likvidaci 

Pokud jste milovníky daleko levnější módy, pak vás jistě překvapila jedna věc, kterou oznámil Bontonland už vloni – likvidovat se budou značky Forever 21 nebo Tous či Camaieu. Všechny tyto značky spadají pod firmu českého původu a všechny jsou nyní dobrovolně likvidovány. Postupně dochází k uzavření posledních poboček na našem území. 

Na pokraji uzavírání poboček je však nejedna módní značka. S příchodem koronaviru se zrychlila digitalizace a kamenné pobočky jsou doslova drceny těmi internetovými obchody. I když je pro mnohé značky e-shop jenom jako doplněk, je to mocný nástroj, díky kterému se válka s koronavirem může vyhrát.