Jste nebo nejste připraveni na franchising?

V současné době můžeme podnikat skutečně jakkoliv. Pokud chcete změnu, pokud už nechcete pracovat v zaměstnání, které vás nenaplňuje a nebaví, měli byste si založit svou vlastní značku. Jestliže vás však láká podnikat pod značkou, která má už své jisté jméno a která má svou klientelu, i to jde. Chce to jenom vědět, s jakou značkou vlastně chcete podnikat. Poté podepíšete licenční smlouvy a otevřete si svou vlastní pobočku. Tak jednoduchý je franchising. Ovšem pokud si chcete značku založit, možná ji máte v plánu v budoucnu rozšířit právě pomocí franchisingu. A my vám nyní povíme, kdy na to budete připraveni.

Dříve se firmy franchisignu bály – přece jenom to bylo něco neznámého, co klidně mohlo stát i za krachem společnosti. Dnes je to však způsob podnikání, který využívá kdejaká společnost. Je to možnost, jak se takřka bezstarostně rozšířit. Jenže je třeba vědět, kdy jste na toto bezstarostné rozšiřování připraveni.

Franchising není pro každou firmu

I když se pomocí franchisingu rozrůstá kdejaká společnost, není to pro všechny. Každý podnikatel se musí nejdříve zamyslet nad tím, jestli je vůbec franchising pro firmu dobrý, jestli je nutný, jestli je vhodný. Žádný byznysmen by neměl jít do tohoto způsobu podnikání po hlavě, protože se po čase skutečně může ukázat, že franchising není tak úplně pro vás.

Než se do franchisingu pustíte, musíte si zodpovědět otázky, které vám prozradí, jestli jste nebo nejste na franchising připraveni.

Pojďme si shrnout ty nejzákladnější otázky, které je třeba si položit a které je třeba si zodpovědět. Na základě odpovědí se rozhodněte.

  • Proč se chystáte na franchising přejít?
  • Co vaše značka nabízí?
  • V čem je váš koncept jedinečný?
  • Co nabídnete franšízantovi? Co mu skutečně garantujete?
  • Co franšízantovi přinesete?
  • Proč by si franšízant měl vybrat právě vaši společnost?

Autor příspěvku: Redakce